ויצא | תשס''ג
<p>א. כלי יקר.</p>
<p>פרק כח', פסוק י':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. מהי שאלתו בראשית הקטע הראשון?</p>
<p>2. מהי הגדרתו למושגים: הליכה, יציאה?</p>
<p>3. מהי תשובתו לפי זה?</p>
<p>4. בקטע השני מקשה פרשננו בענין אחר, מהו?</p>
<p>5. מהו הסברו כאן על כך?</p>
<p>6. מה היה העונש?</p>
<p>7. איך מתפרש: "נשנו?</p>
<p>8. פרשננו קובע כי יוסף לא שכך אך נאלץ לכך, אל מה בדיוק?</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ב. תוספת ברכה.</p>
<p>פרק כח' פסוק כ':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. קרא את הפסוקים ואח"כ את רש"י עליהם ונסה לבאר הענין על פיו.</p>
<p>2. פרשננו קובע כי רש"י בדבריו מאחד דברי מדרש אך במקורם הם באים במחלוקת, מה המחלוקת שם ואיך רש"י מאחד זאת?</p>
<p>3. מה הרעיון של המשוואה: לחם = עזיבה?</p>
<p>4. לדעת פרשננו רש"י קובע כר' איסי, איך?</p>
<p>5. למה המאמר המצוטט מתענית ה' אינו מתאים לכאן?</p>
<p>6. פרשננו ממשיך להסביר שיתכן והמחלוקת היא בענין אחר, מהו ואיך עפ"י זה הענין מסתדר?</p>
<p>7. לדעת פרשננו קיבל רש"י כאן דעת רבנן, במה?</p>
<p>8. מה הרעיון בכל זה?</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ג. המשתדל.</p>
<p>פרק כט' פסוק יא':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. מנין לו שהיתה זו בכיה של שמחה ולמה חשוב לו להדגיש זאת?</p>
<p>2. מה קשה לו בענין שהלכה רחל אצל אביה דוקא?</p>
<p>3. מה הקושי בקשר לנשיקת יעקב את רחל?</p>
<p>4. מה היתה קושית תלמידו?</p>
<p>5. על מה ומה השיב תלמידו שבתי?</p>
<p>6. מה מחזק בכך הרמב"ן.</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ד. רבינו בחיי.</p>
<p>פרק כט' פסוק כ':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. מהו הקושי שפרשננו מנסה לבארו?</p>
<p>2. האם הוא מסכים או חולק על דברי הפרשן הקודם?</p>
<p>3. באיזו הוכחה לשונית הוא מנסה כאן להוכיח דבריו?</p>
<p>4. מה דעתך בענין?</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ה. תורת משה - אלשיך.</p>
<p>פרק כט' פסוקים כא'-כג':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. מה היה חששו של יעקב ואיך הוא מבוטא בפסוקים?</p>
<p>2. מה הם הדברים שהם: "חלילה כדברי אחד הריקים"?</p>
<p>3. מהי תשובת פרשננו לכל זה?</p>
<p>4. איך התגבר לבן על כך?</p>
<p>5. מהי שאלתו הכללית של פרשננו על הקטע השני?</p>
<p>6. מה בדיוק היה ה"טריק" של לבן שהצליח לו?</p>
<p>7. מה היתה טענתו המתחסדת של לבן שעליה קיבל אישור מאנשי עירו?</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ו. אבני שהם.</p>
<p>פרק כט' פסוק כד':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. מהי שאלתו-קושיתו של פרשננו?</p>
<p>2. מה בדיוק עשה לבן?</p>
<p>3. מה חשבה זילפה שעשוי להשעות ואיך היא שימשה כלי בהערמה של לבן?</p>
<p>4. למה אצל רחל הכל ברור ומובן?</p>
<p>5. התוכל לשער מה מטרת כל הנסיונות בפירושים אלה וכוונתם?</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>ז. אור החיים.</p>
<p>פרק ל' פסוקים א', ב', ג':</p>
<p> </p>
<p>שאלות</p>
<p>1. פרשננו - בקטע הראשון - מסביר בדיוק מה קרה כאן עפ"י דיוקים בפסוק, התוכל להסביר?</p>
<p>2. מה פירוש: "שלא הושוו המזגים" ואיך זה שייך לכאן?</p>
<p>3. בקטע השני מעלה פרשננו נושא אחר, מהו ואיך עפ"י זה מתפרש הענין?</p>
<p>4. מה הקושי האפשרי בפסוק ב' ואיך פרשננו מבארו?</p>
<p>5. מהו הנושא איתו מתמודד פרשננו בדבריו בפסוק ג'?</p>
<p>6. איך הוא מסביר את שינויי הלשון ומשמעותם?</p>
<p>7. מה בדיוק המצב עם שרה והגר?</p>
<p>8. על איזה קושי אפשרי הוא עונה בקטע האחרון?</p>
<p> </p>
תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)