דילוג לתוכן העיקרי

בשלח | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. האברבנאל.

פרק יג' פסוקים יז'-יח':

 

1. מהי שאלתו הראשונה ואיזה סוג שאלה היא זו?

2. השאלה השניה מחשידה כביכול במרמה, מה הוא רוצה להעלות כאן?

3. בבואו לפרש דבריו קושר פרשננו את תשובותיו לשתי השאלות יחד, למה ואיך?

4. מהי תשובתו הראשונה לשאלותיו כאן?

5. איך הוא מסביר את האות ואו' במלה "ולא נחם"?

6. איך ולמה הוא מרחיב את דבריו על חששם של בני ישראל ממלחמה אפשרית?

7. היכן חסרה אות ואו' איך צריך לקרוא את פסוקנו?

8. הסיבה שלישית לדעתו היא: "עצמית והכרחית" מה פירוש?

9.   בעצם מה' לדעתו סיבה זו שנראית בעיניו כעיקרית, ולמה?

10. אות ואו' במקום אות למ"ד החסרה, התוכל להסביר?

 

ב. משך חכמה עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק יד פסוק יד':

 

שאלות

 

1. קרא את הפסוק וראה האם והיכן יש קושי?

2. מהי טענתם של ישראל והאם בכלל יש להתיחס לטענה מסוג זה?

3. מהי תשובתו של הקב"ה?

4. מה אומר דניאל?

5. האם זה מעודד ביחס לעתיד?

 

ג. מדרש רבה.

פרק יד' פסוק ד':

 

שאלות

 

1. שאלה עקרונית תיאולגית מעלה המדרש כאן, מהי?

2. במה הדוגמא של האטלטית מסבירה את עמדתו?

3. האם אכן המשל דומה לנמשל?

4. איך הוא מסביר את המושגים: "וחיזקתי את לב פרעה" ואת: "ואכבדה בפרעה"?

 

ה. מדרשי תורה להקדוש ר' אנשלמה האשתורקי הי"ד.

פרק יד' פסוק יא':

 

1. מהו הקושי בקטע הראשון ומה ראייתו לכך של פרשננו?

2. מה היתה עמדת בני ישראל בכל הענין ואיך התייחסו לאשר קרה או עומד לקרות?

3. מהי תשובתו לכך?

4. מה שאלתו של פרשננו בקטע השני באומרו: "אולי"?

5. מה היתה תשובת הקב"ה לכך?

6. שלוש אפשרויות נוספות נותן פרשננו לבאר את התנהגות משה, התוכל למנותן ולהסבירן?

 

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)