דילוג לתוכן העיקרי

דברים | תשס''ג

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
01.08.2003
קובץ טקסט

א. כלי יקר.

פרק א' פסוק א':

 

שאלות

 

1.  מה השאלה ומהי תשובת רז"ל?

2.  פרשננו קובע הבחנה בין ישראל לבין בני ישראל, התוכל לאמת הבחנה זו בדוגמאות נוספות?

3.  מה לפי זה קרה כאן ואל מי דיבר משה בפעם הזאת?

4.  למה לדעת פרשננו היה נחוץ לעשות כן?

5.  תוך כדי כך מלמדנו פרשננו דרך התוכחה, מה הן הוראותיו?

6.  איך לפי זה מתפרשים הפסוקים?

 

ב. תוספות ברכה.

פרק א' פסוק א':

 

1.  פרשננו נאחז בפסוקנו, בעצם מה מטריד אותו?

2.  איך הוא מנסה להסביר את הנאמר בענין דיבורו של משה?

3.  מהי תשובתו?

4.  במה הנאמר ביחזקאל עשוי לסייע לו?

5.  איך הוא מתרץ את העובדה שמשה הרי נתגדל בבית פרעה?

6.  פרשננו מביא סיפור מענין על בנו של הנודע ביהודה וקיסר אוסטריה, מה בדיוק אמר והתכוון הרב ואיך לדעת המבינים היה צריך לענותו?

7.  היש לכל זה מוסר השכל?

 

ג.  ספורונו עם פירוש הרבי י.קופרמן.

פרק א' פסוק ח':

 

שאלות

 

1.  מהו הקושי של פרשננו ביחס לשימוש במלה: "הארץ" ואיך הוא מסביר זאת?

2.  איך הוא מבין: "ירושה" כאן?

3.  מהו חידושו של פרשננו ועל מה הוא מבסס זאת?

4.  למה במציאות זה לא קרה כך?

 

ד.  אור החיים.

פרק א' פסוקים י', יא':

 

שאלות

 

1.  מה הקושי האפשרי בפסוק יוד'?

2.  מהי תשובתו בדיוק לקושי זה?

3.  מה פירוש המליצה: "אין מנין לרשעים"?

4.  איך הוא מפרש את פסוק יא'?

5.  פרשננו מסביר כי כל הנאמר יש לו מטרה צדדית אך חשובה, מהי?

 

ה.  הכתב והקבלה.

פרק ב' פסוק לד':

 

שאלות

 

1.  מהו הקושי האפשרי בקטע הראשון ומהי תשובתו?

2.  מהו הקושי או הקשיים בהבנת המשך הפסוק?

3.  מה האפשרויות לפרש את שורש: ח.ר.ם כאן?

4.  פרשננו אינו מקבל אפשרות שנהגו שונה בעבר הירדן מאשר בארץ כנען, למה זה חשוב לו?

5.  איך הוא מנסה לפרש את המלה:  "את" ולבסוף דוחה פירוש זה?

6.  מהי הוכחתו לאפשרות לפרש "חרם" לא בתור כליון?

7.  מהי דעת הרמב"ן בנדון?

8.  איך בעל הטעמים מסייע לדעה זו?

 

 

File

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)