מאת
אחת המשימות הקשות בלימוד אגדות חז`ל היא ביאור פרטים הנראים, על פי פשוטם, כפרטים טכניים שאינם קשורים לנושא המרכזי של האגדה. דוגמה לכך אנו מוצאים בסוגייתנו.
מאת
מדוע ייחס רבי אלעזר חשיבות גדולה כל כך לדעת? ולמה הובאו דבריו בתוך הסוגיה על תחיית המתים?
מאת
מה היחס בין גוף ונפש? האם הגוף הוא רכיב מהותי באדם, או שמא רק כלי לנפש? מתוך תשובתו של רבי לאנטונינוס וממקורות מקבילים בדברי חז`ל נעמוד בקצרה על שאלות אלו ועל הקשר בינן ובין מחלוקת הרמב`ם והרמ`ה שראינו אתמול.
מאת
מהו העולם הבא, ומה בינו לבין תחיית המתים? נביא את עיקריה של המחלוקת החריפה בין הרמב`ם והרמ`ה בנושא זה.
מאת
מה בכלל החיוב לשמוע לדברי נביא? מה היחס בין ציוויי הנביא למצוות התורה?
מאת
האם יש זיקה בין חיובי זקן ממרא לאיסור בל תוסיף? האם יש הלכה מיוחדת בעניין המראה במצוַת תפילין?
מאת
נחלקו תנאים באילו תחומי הוראה מתחייב זקן ממרא. מחלוקתם משקפת היבטים שונים בדין זה.
מאת
איסור גנבת אדם ומכירתו מורכב משני איסורים שונים: הגנֵבה והמכירה. נדון במשמעותם וביחס ביניהם.

מאת
אמנם ישנה רציפות כללית בין החומשים כולם אך לצד זאת עולה השאלה האם ניצב חומש ויקרא כספר סגור, בעל התחלה וחתימה, העומד גם בפני עצמו. שאלה זו מורכבת למדי, וננסה לענות עליה בשיעור זה.
מאת
דרך עולם הקרבנות מוזמן האדם הפרטי לעמוד מול קונו, אך גם עם ישראל כולו. שיעורינו יישענו על ניתוח הפסוקים עצמם ועל פרטי הדינים שמעצבים את הקרבנות השונים, אך עינינו נשואות לרובד התיאולוגי שחבוי מבעד למימוש הקונקרטי של תהליך ההקרבה. דבר זה נובע גם מהתפיסה הייחודית של המקרא את הקרבן ותכליתו, כפי שנראה בשיעור זה.

עמודים